OneDrive op Mac

OneDrive for Business op Mac

Omdat wij veel vragen krijgen over het instellen van Microsoft Document Connection op de MAC bieden wij hier een handleiding aan.

OneDrive for Business is onderdeel van Office365 en biedt de mogelijkheid om bestanden in de cloud op te slaan en lokaal te synchroniseren. Met “Microsoft Document Connection” kan OneDrive vanaf de MAC benaderd worden.

Vooraf: Installeer Microsoft Office 2011 met alle opties via het Office365 Portal

1. Log in op Outlook Web APP, en klik op het menu-item OneDrive.

2. Minimaliseer Safari en open Microsoft Document Connection.

1macsdp25

Als Document Connection niet in de taakbalk staat, open het via “GO”, kies Applications –> Microsoft Office 2011 –> Microsoft Document Connection

3. Klik in Microsoft Document Connection op “ADD Location” en daaronder op “Connect to a SharePoint Site …”

2macsdp03

3macsdp04

4. Er verschijnt een venster waarin om het SharePoint adres wordt gevraagd.

a. Wilt u verbinding maken met uw eigen OneDrive omgeving?

Vul het adres in wat verschijnt in de Safari adresbalk ‘bij optie 1’. Zonder de laatste toevoeging “/Forms/All.aspx” en druk op de knop “Connect”.

b. Wilt u verbinding maken met uw OneDrive Teamsite omgeving?

Open Safari (deze heeft u bij stap 1 geminimaliseerd) en klik op het menu-item “Sites”, daarna “Teamsite”. Kopieer het adres in de adresbalk naar het klembord (Ctrl+C)

Minimaliseer Safari, het venster van Microsoft Document Connections weer in beeld; Vul het adres in van de Teamsite via plakken (Ctrl +V).

Als u een SharePoint site wilt openen van uw collega, wijzig de link dan handmatig, op de plek van uw eigen gebruikersnaam vult u de gebruikersnaam van uw collega in. (Let op, uw collega moet hiervoor wel rechten hebben verleend).

5. Er verschijnt een venster waarin u om uw gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. (uw gebruikersnaam is uw e-mailadres).

6. Na succesvolle aanmelding, toont Microsoft Document Connection de inhoud van de SharePoint Teamsite.

5macsdp10